Van noord naar zuid door de ogen van Ella

22 januari 2019 - Khao Sok National Park, Thailand

1/1 We hebben getubed. Dat is in een band zitten op de rivier. Toen hebben we een buffel gezien en we hebben gezegd tegen de buffels: “Dag buffels, gelukkig nieuwjaar buffels!” En dat was leuk in de tube.

2/1 We waren eerst met een klein busje door 500000 bochten gegaan en gelukkig hebben we niet moeten overgeven. En toen zijn we met de grote bus gegaan, een superlange rit. Gelukkig hadden we de Bremer stadsmuzikanten mee. Dat was leuk. En ook nog Pinocchio, de Mestkever, Mowgli (allemaal luisterverhalen). En ook nog het liedje van “I’m feeling good today”. En toen waren we in Smiling Face Guesthouse en daar hadden we onze valiezen gezet in onze kamer, dat was nummer 3. En als avondeten hebben we pizza gegeten. Er zaten ook pikante sausjes en ketchup bij maar dat hadden we niet nodig.

3/1 Als we opstonden hadden we cornflakes en chococornflakes en boterhammen met choco. Er was ook pindakaas maar die had ik niet gepakt. We hadden ook sapjes: fruitsap en sojamelk. En toen zijn we gaan fietsen naar ruïnes. Ik zat bij mama achteraan op de fiets want ze hadden geen kinderfiets. Dat moeten we wel zeggen want ik kan wel al zelf fietsen. Ruïnes zijn tempels die superoud zijn en dat is heel speciaal omdat er nog Buddha’s waren die heel waren.

4/1 De volgende dag lag papa heel de dag in zijn bed en mama en ik zijn alleen gaan fietsen en naar een restaurant gegaan. Ik heb fried rice with vegetable gegeten, rijst met groentjes kan je ook zeggen.

5/1 Terug een lange busrit gelukkig weer met de luisterverhaaltjes. In Ayutthaya sliepen we bij SanSook Guesthouse en daar kon je alleen gebakken boterham met ei eten. Voor de rest was er niks.

6/1 We zijn met de tuk-tuk naar nog veel ruïnes gegaan. Daar hadden de Buddha‘s geen hoofd meer. Dan zijn we met de taxi naar Bangkok gegaan en daar was een hotel met een zwembad en hebben mama en ik gezwommen. En het hotel heette Villa ChaCha.

7/1 We moesten vroeg opstaan voor weer een hele lange bus en papa zat naast een meisje en die heette Vivi en die hebben we leren kennen. Ik heb ook een beetje naast haar gezeten en heb haar gevraagd of zij ook een beetje muziek van mij wou luisteren. Ik heb dat in het Engels gevraagd want Vivi spreekt geen Nederlands. Ik heb al veel Engels geleerd op reis. Vivi zat ook bij ons op de boot naar het eiland Koh Tao en dan heb ik heel de tijd naast haar gezeten en heb ik haar Nederlands geleerd en zij mij Duits want Vivi is van Duitsland. Mijn mama was superziek op de boot. Ze heeft een heel kotszakje vol gespuugd. Toen we met de boot in Koh Tao aankwamen, namen we een soort taxi naar ons hotel. Het was een pick-up waar we achteraan in een bak op bankjes zaten. Ons hotel heette Montalay. ‘s Ochtend zagen we vanuit ons bed de eekhoorntjes spelen in de bomen en op ons terras. 🐿 Ik mocht altijd gratis met de taxi omdat de mevrouw van het hotel mijn vriendje was. De mijnheren van het hotel ook, die gaven mij bloemetjes 🌸🌷💐. Er was daar ook een zwembad, ik heb veel gezwommen. 🏊‍♀️De zee aan ons hotel was in het begin een beetje te wild maar op het einde durfde ik er ook in want de zee was toen veel kalmer.

8/1 - 14/1

Ik heb nog een nederlands kindje gevonden. Ze heette Lise en ik heb twee dagen met haar gespeeld. Ik heb veel gesnorkeld en ik heb veel visjes gezien en ook een supergrote en die was blauw met gele stippen. 🐠Mijn mama en papa hebben die niet gezien want het was op de terugweg naar het strand. Ik heb ook nemo’s gezien als ik met mama op de boot een hele dag ben gaan snorkelen. En dan hebben we ook een babyhaai🦈 gezien maar die was niet gevaarlijk voor mensen. Op het einde gingen we normaal nog een schildpad 🐢zien maar toen was het superhard beginnen regenen en hebben mama en ik maar een klein beetje gesnorkeld in de regen en er dan direct uit gegaan.

15/1 - 18/1

We zijn dan naar Ko Phangan geweest, het eiland waar Vivi zat. Er was daar ook een lekker restaurantje en dat heette eat.co. We sliepen in een hutje heel dicht bij de zee.

18/1 - 23/1

Nu zitten we in Kao Sok maar daarover zal ik later nog vertellen.

1. Ineke Kerkhof:
    22 januari 2019
    Zo zalig dat dat klinkt ,Ella.
    Veel beter dan hier want ik lig al 2 weken ziek in bed.
    Geniet er maar van! We missen je maar verlangen al om je verhalen en foto's te zien.
    Dikke knuffel Ineke
  2. Kim en co:
    23 januari 2019
    Amai Ella , hoe jij die 500000 bochten hebt overleefd zonder overgeven, Lisa zou het niet kunnen ;-). Gelukkig had je de leuke verhaaltjes mee. En wij weten dat jij goed kan fietsen , jammer dat je dat niet zelf mocht doen. Maar je hebt er wel kunnen snorkelen en visjes zien, dat doen wij ook graag!
    Veel plezier nog!
    Kim en co
  3. Rita:
    24 januari 2019
    Een heel avontuur hoor Ella. Je zal er nog lang heel veel kunnen over vertellen ! Neem het allemaal mee terug naar huis om na te genieten. Ik ben nieuwsgierig om jullie foto's te zien hoor.
    Dikke knuffel xxx
    tante Rita
  4. Mick:
    24 januari 2019
    SUPER leuk Ella. Er zijn zoveel details -zeker over eten- die ons bijna laten voelen wat je allemaal meemaakt. Je bent al een echte 'verteller'!
  5. Karen:
    25 januari 2019
    dag Ella, wat hebben jullie veel gedaan de afgelopen dagen! van de bus op de boot, van het ene eiland naar het andere, verlaten stranden, Nemo! het klinkt allemaal geweldig! nog veel plezier in de jungle! x