Laos door de ogen van Ella

22 december 2018 - Luang Prabang, Laos

Dag 1: ik heb geslapen. Ik was heel moe.

Dag 2: we hebben op de poesieberg geklommen. Dat is een superhoge berg. Je moet daar bidden.

Dag 3: we zijn naar een restaurant geweest aan de rivier waar we op matrasjes gelegen hebben en ik in mijn rekenboek heb gewerkt.

Dag 4: we hebben niet veel kunnen doen want het was veel aan het regenen. We hebben dan pas om 1 uur ontbeten.

Dag 5: we hebben een smoothie gedronken. Het busje is ons komen halen en we waren bij de olifanten. We hebben op hun rug gezeten op een bankje en we hebben ze eten gegeven. De mensen hebben ons les gegeven om olifantentaal te leren. Het eten was heel lekker. Het was een groot buffet. Mijn tand is in de avond uitgevallen. Het was aan het bloeden.

Dag 6: we hebben ontbeten: noedelsoep met tomaten en we mochten er ook groenten bij doen.  Ik heb in de olifant zijn nek gezeten.

Dag 7: we zijn naar het butterfly park geweest. Daar was een meneer die ons uitleg heeft gegeven over hoe een rups een cocon maakt en dan een vlinder wordt. Er waren ook gouden cocons. Er waren ook visjes. We hebben met onze voeten in het water geweest en de visjes hebben heel de tijd kusjes gegeven op onze tenen. Daarna zijn we naar de watervallen geweest. Ik en mama hebben in het ijskoude water gezwommen. Ik wou naar de waterval zwemmen maar ik mocht niet. Mama was er alleen naartoe gezwommen.

dan heeft de taxi ons naar het hotel gebracht en zijn we te voet naar een ander hotel geweest waar er cavia’s waren.

Dag 8: we zijn naar een mooi natuurpark geweest met hele hoge wiebelhangbruggen tussen de bomen en we hebben daar ook een grote wandeling gemaakt. Er was ook een schommel in het water.

Dag 9: we zijn heel vroeg opgestaan want we moesten naar de boot. We moesten 2 dagen met de boot om naar de zipline te gaan. Dat is ook nog in laos dicht bij Thailand.

Dag 10: op de boot heb ik een meisje leren kennen. We hebben veel samen gespeeld.

Dag 11-12-13: we zijn gaan ziplinen en hebben in een boomhut geslapen. Dat was superleuk.

1. Karen:
    22 december 2018
    Dag Ella! Wat heb je al veel gedaan op je verre reis: olifanten en vlinders gezien, zwemmen in ijskoud water en visjes die zoentjes geven!! Ik ben benieuwd naar het volgende avontuur.
  2. Isabelle Vanhoutte:
    22 december 2018
    Hallo Ella wat een avontuur voor jou en wat een stoere meid slapen in zo 'n hoge boomhut. Fier op jou hoor tot je volgend schrijven meisje dikke kus Isabelle
  3. Ineke Kerkhof:
    23 december 2018
    Hallo Ella,
    Wat klinkt dat allemaal super leuk en stoer! Ik ben stiekem toch wel wat jaloers 😁Ik was toch beter in je values gekropen😂
    Geniet er maar van! En af en toe iets schrijven, zo kunnen wij wat meegenieten👍
    Dikke knuffel💚
  4. Marleen Dedulle:
    23 december 2018
    Dag Ella dag 5 zal je wellicht nooit vergeten aan de andere kant van de wereld je tand verliezen komt dat tegen😉maar die viskusjes maakte veel goed en dat ijskoude water en op een olifant zitten amai dat is stoer ben nieuwsgierig naar je volgend verslag xx
  5. Metje Mie:
    24 december 2018
    mijn stoere allerliefste metekindje!Trots op jou!!Dikke kus,metje mie X
  6. Opa:
    24 december 2018
    dag ella, zo veel grote avonturen - je zal heel wat te vertellen hebben - wij denken heel vaak aan je en hopen dat je nog verder op je blog zult schrijven want dat vinden we super super leuk - dikke dikke kus nog en tot de volgende...
  7. Isabel Wille:
    27 december 2018
    Lieve Ella
    Wat fijn om jouw verhaaltjes te lezen. Wat een leuke tijd zal je daar beleven!
    Ik kijk al uit naar jouw volgende avonturen.
    Veel liefs van Isabel
  8. Kim en co:
    11 januari 2019
    Leuk Ella! Mooie foto's, zo lekker chillen en knuffelen met mama😍