Noord Thailand door de ogen van Ella

3 januari 2019 - Chiang Rai, Thailand

21/12: We gaan met de bus over de brug naar de andere kant van de bruine rivier en dan zijn we in Thailand. In Thailand stinkt het niet.

22/12: Het is heel luid in de stad. Maar wel lekkere spaghetti. We slapen bij mensen thuis en er is ook een kindje van 5 jaar. Haar mama heeft lekker ontbijt gemaakt: fruit met yoghurt en cornflakes. Ik sliep boven in een stapelbed en heb daar veel in mijn rekenboek gewerkt.

23/12: We hebben de witte tempel en de blauwe tempel bezocht.  Op de muur van de witte tempel stond picachu, en een minion. En de hele grote boeddha vond ik het leukste omdat ik daar veel op de berg heb geklommen en eraf heb gerold.  We zijn ook naar een supergrote waterval gewandeld en papa heeft een liedje van de bananenbomenjungle 🎵🎶 gezongen en daar zat ik dan de hele tijd mee in mijn hoofd.

24/12: Papa en ik hebben een hotelletje besteld en mama wist het niet want ze was op massageles. En toen hadden we mama gefopt dat we nog een hotelletje moesten zoeken. En toen gingen we naar het hotelletje en was het een verrassing voor mama. Het was een supergrappige handdoek in de vorm van een olifant. En er was een super super supergroot bad. En een zwembad.

25/12: Voor ontbijt heb ik de alleraller allerlekkerste pannenkoek ooit gegeten. Als mama naar de massageles was heb ik gekleurd en een taartje gegeten. En ben ik met papa superver gestapt voor de lepelgom.

26/12 - 2/1: We zijn naar Pai geweest omdat het daar rustig is. We sliepen eerst in Baan Pai Riverside. Dat is een klein kotje met een bed en voor mij een matras op de grond. En ik heb in de nacht moeten overgeven. De dag erna hebben mama en ik gerust en schooltje gespeeld. Ik heb in mijn spellingboek gewerkt. En ik heb daar ook veel geschommeld bij de rivier. En er was daar ook een meneer die met ballen heeft gespeeld (even ter verduidelijking: iemand die aan het jongleren was).

Daarna zijn we verhuisd naar Mink en Jake. Het was daar super. En oudejaarsavond echt heeeeel leuk. We hebben ballonnen kapot geprikt. In die ballon zat een nummertje. En op het cadeautje stond er een nummer en je moest dat cadeautje open doen. Ik had eerst mijn eigen cadeautje. Toen mocht ik nog een keer prikken en toen had ik een hangmat. Het was mijn grootste droom.

We hebben daar ook een brommertje gehuurd voor een weekje. Dat vond ik superleuk. We gingen overal naartoe daarmee, naar de winkel, naar de restaurantjes.